Wednesday, September 08, 2010

Berbuka Puasa with Digi & Nuffnang

i should try to blog in malay in this post or else my malay gonna seriously karat kao kao..afterall we are malaysian, malay language are our prime language ;)..pls bear wif me if there any mistake in my BM..T_T

Mula-mula saya ingin menyampaikan jutaan terima kasih kepada Digi dan Nuffnang kerana memberi peluang kepada saya berbuka puasa bersama muslimin dan musliman. Untuk pengetahuan semua, saya tidak mempunyai ramai kawan melayu yang rapat. Oleh itu, inilah kali pertama saya berbuka puasa bersama-sama, tidak dilupaikan semua hadirin adalah blogger ;)


* vun, Tianchad dan saya *

Sesi Berbuka Puasa ini ditempatkan di The Apartment, KLCC pada hari isnin lepas, jam 1845 dan dihadiri seramai 50 bloggers. Robb telah ditugaskan sebagai emcee untuk petang tersebut. Di situlah, kami berkenalan juga dengan Digi Team yang menghadiri sesi tersebut.


* Itu dia! Robb *

* Staff dari Digi *

Sesi tersebut dimulakan dengan acara soal selidik sesi berkenalan. Nametag diedarkan secara rawak dan semua orang dihendaki mencari tuan punya name tersebut dan mengenali butir-butir asas orang tersebut. Digi Internet Sim Pack bernilai RM25 akan diberikan kepada 10 orang pertama yang berjaya menghadap ke hadapan dan menjawab soalan yang ditujukan dari Robb.


* Sesi berkenalan bermula *

* tengah menjawab soalan tu *

Selepas ini, makanan telah disediakan kepada para hadirin. Saya tidak dapat menangkap kesemua gambar makanan kerana takut akan menganggu orang lain yang sedang mengambil makanan. Maaf ye kalau lampu flash dan bunyi kamera saya menganggu kamu semua ;)


* Salah satu makanan pada petang tersebut *

* Kegemaran saya, daging! :D *

Apabila semua orang habis menjamu selera dan balik dari sembahyang, beberapa gambar slide mengenai acara lama Digi dengan Nuffnang telah disiarkan. Tanpa disedari, saya telah menghadiri dua daripada kesemua acara dari Digi dan Nuffnang dan saya mengakui saya memenangi beberapa hadiah manarik dari situ.

Tambahan pula, Digi telah memperkenalkan promosi yang baru dikenali sebagai Digi MiFi (atau dikenali sebagai MywiFi)!


* Digi MiFi *

* Saiz cuma sekecil in sahaja :D *

Apa itu Digi MiFi? Seperti namanya, ia membolehkan anda melayari atau berhubung dengan internet dimana-mana sahaja! It bukan tertakluk kepada laptop sahaja, tetapi kepada Ipad, PSP, Smart Phone atau yang alat lain-lain yang mempunyai fungsi sambung kepada internet melalui wifi. Kamu pasti bertanya apakah perbezaan antara MiFi ini dengan broadband lain-lain kan? Antara perbezaan yang paling ketara adalah MiFi boleh dijadikan sebagai Wifi Hotspot. Ini bermaksud MiFi membolehkan anda berkongsi Internet lebih daripada 5 buah alat-alat yang lain. Anda juga boleh cuba menjadi Wifi Hotspot yang bergerak ;P

Antara spesifikasi MiFi (atau Huawei E5832) dalam English ini adalah

HSPA/UMTS 2100 Mhz and EDGE/GPRS/GSM850/900/1800/1900 Mhz.
Supports up to 7.2 Mbps high speed downlink packet access (HSDPA) & 5.76 Mbps high speed uplink packet access (HSUPA).
Support Wi-Fi 802.11b/g.
4-5 hours battery life.
Supports up to 5 active connections simultaneously.
MicroSD card slot, supporting up to 16GB memory size.
Plug & Play.
Supported Operating Systems: Microsoft Windows® 2000 SP4, Microsoft Windows® XP SP3, Microsoft Windows® Vista, Microsoft Windows® 7 Mac OS X 10.4 or later.
Dimensions: 95mm × 48mm × 13mm.
Weight: 90g.


Untuk matlumat lebih lanjut, layarilah laman web Digi ;)

Salah seorang saudara pada petang tersebut telah dipilih untuk membuat review Mifi selama sebulan. Maaf ya saya lupa nama saudara tersebut. Mulai petang tersebut, saudara boleh menjadi Wifi Hotspot! hahaha
* Saudara yang dipilih untuk membjuat revie wuntuk MiFi adalah Abang Hamid ;). Tahniah! *


* Saudara Hamid disebelah kiri adalah yang bertuah *

Seterusnya Digi bermurah hati untuk memberi dua buah HTC Aria, model telefon bimbit Android OS yang terkini kepada dua orang saudara dan saudari membuat review selama sebulan. Salah seorang saudara yang bertuah telah ditentukan oleh Digi. Bagaimana pula dengan sebuah lagi? Sebuah lagi HTC Aria ditentukan melalui cabutan bertuah *jeng jeng jeng*. Tahniah kepada Saudari Irene yang bertuah!


*cabutan yang bertuah..jeng jeng jeng *

* Saudari Irene dari cabutan bertuah *

* Dan saudara yang dipilih oleh Digi *

Dengan ini, Sesi Berbuka Puasa dengan Digi dan Nuffnang berakhir.


* Kawan-kawan yang semeja dengan saya *

* Gambar para hadirin *

* dan gambar terakhir Nicholas dan saya *

Sebelum saya menamatkan post ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Digi dan Nuffnang sekali lagi kerana banyak memberi peluang kepada sama. Semoga pada masa akan datang saya masih layak untuk menghadiri acara-acara anjuran kamu berdua ;).

Akhir kata saya, Selamat Hari Raya Aldifitri kepada semua muslimin dan musliman! Maafkan saya kalau ada apa-apa silap dalam post ini kerana Bahasa Melayu saya dah berkarat. Saya akan cuba mempraktiskan semula :)

Semoga boleh jumpa kalian sekali lagi dalam acara-acara akan datang..andai kata saya masih hidup dari projek saya XP

5 comments:

R said...

bravo for the post in malay.

must practice using your malay often, or else you'll have problem using them. :)

atreyu strange said...

comelnya. hihi.

Jackie said...

@robb yes i like few years din wrote in malay..FML T_T..speak still got geh LOL

@atreyu rider kick u baru tau -__-

malarang said...

wah.. my hubby tu.. kalau nak tahu sapa yg dpt MiFi tu hubby i.. blog myvitrd.blogspot.com, nama hamid

Jackie said...

@farah hai terima kasih untuk pemberitahuan ;)..tak sabar menuggu review dari hubby kak